2017. január 21., szombat

Almás lepény


Anyunak eszébe jutott, hogy csinál majd nekem egy kis tepsivel almás lepényt "különleges" módon, a család többi tagjának meg majd hagyományosan.Nekem meg az jutott eszembe, hogy én szeretném megsütni.Tegnap hazaérve edzésből sikerült anyut rávennem, hogy álljunk neki.Megkértem, hogy legyen a mentorom és tanítsa meg a fortélyokat.Gyors átöltözés és hajszárítás után összeszedtük a tálkákat, a tepsit és a hozzávaló alapanyagokat.A választás a legkisebb tepsire esett egy helyes kis pöttyösre, amibe olykor húst is szokunk sütni, ebből kifolyólag univerzális.Most kivételesen anyu mérte ki nekem a hozzávalók mennyiségeit mert este 8 óra körül járt az idő és nem nagyon szeretett volna késő estig a sütőnél állni.Miután kimérte egy tálba én hozzá is láttam a gyúrásnak.Addig ő  meghámozta az almákat.Életemben először gyúrtam tésztát.A vége felé mikor kezdett összeállni az anyag, arra éreztem meg igazán, hogy micsoda erők kellenek hozzá.



A hozzávalók a normál almás lepényhez képest bőven a felére csökkentek a kicsi tepsi miatt és mivel csak egyedül eszem (azért mert cukor és lisztmentes) ezért bőven elég nekem a kicsivel is.Került bele 1 tojás, tejföl, teljes kiőrlésű liszt, xilit, sütőpor, fél evőkanál disznózsír.Tettünk bele kókuszzsírt is, de muszáj volt házi disznózsírt is tenni bele mert a kókuszzsírtól nem akart rendesen összeállni a tészta.Miután összedolgoztam az alapanyagokat, utána kaptam egy nagy buckót amit 2 felé osztottam.Sütőpapíron kinyújtottam sodrófával.Először újra kellett kezdenem a nyújtást, mert a tészta nagyobb lett a tepsinél.A végére már belejöttem és méretre csináltam.Sütőpapírra bélelt tepsibe belehelyeztem az egyik lapot, kinyomtam a reszelt alma levét és jó sokat  rászórtam a tésztára.Aztán lehintettem bő fahéjjal, kicsit összekevertem, elegyengettem és a tetejére rátettem a másik lapot is.A végén villával nyomokat hagytam rajta, majd a sütőbe toltam.Miután megsült kivettem és hagytam pihenni.Másnap (vagyis ma) már fogyasztható lett. :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése