2017. május 25., csütörtök

Csibeségek

Múlt héten, május 16-ra voltak kiírva az idei első kiscsibék érkezése. Plusz mínusz 1 napot mindig hozzá szoktam számolni, mert volt már olyan, hogy 1 nappal előbb vagy 1 nappal később érkeztek az apróságok. Nem egyformán szoktak egy időbe kikelni. Ezt a költést Csöpike vitte véghez. A másik költés most a héten 23-ra lett kiírva. Az eredeti 17 tojásból a 15.napon 15db maradt mert kettőt sajnos eltörött a kotló, de a 15 tojásból 11 kikelt ami vigaszt nyújtott. Az 1 héttel ezelőtti kicsiket beraktam Csöpikével a ketrecbe és pár napig vele is maradtak. Addig a kotló átrendezte idővel magának a ketrecet. A papírt szétkapirgálta, a szénát szétszórta. A 3 csibéjét megilletődve nézte, furcsa volt neki a szituáció hiszen 1 éves kistermetű tyúkról van szó. Miután a 2. porció is kikelt akkor jött a feketeleves. Karamellát a nagytestű 2 év körüli tyúkot raktuk be 11 kiköltött csibéjével + a maradék 3 egy hetes csibével együtt, így Csöpinek távoznia kellett az udvarra. Szegénynek nagy lelki fájdalma lett és el kellett zárnunk mivel mindig visszarepült a ketrechez. Személy szerint én is sajnáltam szegényt, de muszáj volt cserélni a két mami között, mert a kis teste miatt nem fért volna be alá 14 csibe, az új 11 csibét abszolút nem fogadta el. Ellenben Karamella nagyon jó anya. Beteríti a piciket, eteti őket és vigyáz rájuk. Készítettem egy összegző táblázatot, hogy magamnak is könnyebben áttekinthetőek legyenek a dolgok.
Karamella a csibéivel. A többi pici alatta van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése