2018. április 2., hétfő

Húsvéti meglepetések

Március 12-én ültettem meg Csöpit, aki sikeresen ápr.1-én és 2-án Húsvét 2 napján kiköltötte csibéit. A kezdetekkor 9db tojáson ült, amiből 7db kapott volt, a másik kettő pedig a sajátunkéból származott. A költés elején rá 2 napra március 14-én kettő tojást sajnos összeroppantott. Utólag rájöttem, hogy kicsit sok tojást tettem alá, mivel kistestű tyúk (japán tyúk és hagyományos tyúk mix) ezért nem bír el maga alatt többet. A blog facebook oldalán 2 nap is megosztottam veletek az örömhírt. Végül 7db tojásból 6db csibe lett. Sajnos 1 záp volt. Édesanyám segítségével a takarmányos melletti zárt fatárolóból két sor fát áthordtunk a másik tárolóba, utána kisepertem és kis rendrakás után átvittük a ketrecet. Kibéleltem szalmával és szénával vegyesen, tettem be nekik edénybe darát, itatóba vizet. Holnap venni kell nekik indítótápot, később majd kapnak nevelőt is majd ha már tollasok és sokkal nagyobbak. Legvégén csak búzát mire kikerülnek addigra azt is megtanulják megenni. Tojást is főzök nekik még a mai nap. 

Természetesen a kötelező feladatokat is elvégeztem pl.: a csibék csőrén található kis kiálló bevonatot egyszerűen lepattintottam a körmömmel. Ezt mindig el kell végezni, hisz enélkül enni/inni sem tudnának. A bevonat segítségével tudják könnyedén áttörni a tojást úgy, hogy ne sérüljenek meg. Kezdő löketként meg kell őket itatni 1x minimum, de a legjobb ha 3x egymás után. Ilyenkor vízbe szoktam tenni a csőrüket és a reflexnek hála kortyintanak belőle. Ezzel segítjük beindítani nekik a beleik működését és az egész kis szervezetüknek beköszönünk ezzel a folyamattal. Később már maguktól is megtalálják az itatót és a tyúkanyó segítségével csipegetni is tudnak majd a takarmányból.
Egy darabig gyönyörködtünk a látványukban. Jó volt nézni ahogy a kotlós hívogatta a piciket enni. 

picik

ketrec belülről
ketrec kívülről

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése