2017. augusztus 21., hétfő

Augusztusi beszámoló

Mifelénk itt Vas megyében az augusztus egy hatalmas viharral indult. 100km/h széllökés, rengeteg eső, dörgés és villámlás. Amelyik fát lehetett azt a szél gyökerestül kicsavarta, a vezetékeket megrongálta, háztetőkről lehúzta a cserepeket. A szomszédos megyéinkbe mind vörös riasztást rendeltek el. Szerencsére nálunk komolyabb kárt nem okozott. A házról nem húzott le egy cserepet sem, csak a régi istálló tetejéről 1 db-ot. Az egyik nagy, öreg diófánkat tépázta meg a szél kicsit, pár elkorhadt ágat és diót is levert. Szerencsére egy éjszaka alatt elvonult. 

Július 8-án keltek ki a Brahma csibéim. Most már túl vagyunk az 1 hónapon. A kotlóst már 2 hete eltudtam venni mellőlük mert nem igényelték a gondoskodását. Szépen terebélyesednek, nőnek. Rámás, robosztus alkatuk lesz. Az egyik kakukk tojás lett a 6-ból, mert picit bóbitás a feje, törékenyebb, íveltebb a teste, vékonyabb tollatlanok a lábai. A színe meg a tolla mégis brahmara hasonlít. A másik 5 viszont tipikus brahma. Talán 2 kakas lesz benne, esetleg 3...majd kiderül. Kicsit félénkek, érzékenyebbek és kényesebbek mint egy átlag növendék csibe. Most már elkezdtem etetni velük a búzát és a füvet is. Uborkaszezonba még uborkát is kaptak, most néha egy kis tököt is. 1-2 év kell nekik mire teljesen kifejlődnek, de a kakasok úgy is mennek majd a fagyasztóba.
Nőnek a Brahma csibik

A májusba kelt 14 db kiscsibe elérte a 3 hónapos kort. Már udvaron kapirgálnak a nagyokkal. Sajnos sok lett benne a kakas, de azokat majd levágom egy kivételével. Jelenleg 3 kakasunk van a tyúkokkal, Quagmire (Kegmír) a vörös, Ozorai Pipo a vörös japán, és egy fekete japán aminek nincs neve de a Lucifer találó lenne. Az maga az ördög, ha a két kakas nem figyel akkor ő maga elkezdi terrorizálni a tyúkokat. Ha én nem a kinti ruhámba megyek ki hanem másba akkor nekem is képes lenne nekem jönni mert nem ismer fel. Úgy tervezem, hogy majd őt is le kellene vágni mert nagyon utálom és a jelenleg 3 hónapos csibék közül is a kakasokat de csak akkor ha ők elérik a 6-8 hónapos kort. Nem szeretném ha megvárnánk velük az 1 évet. Ha majd sikerülne a gonosz feketét kiiktatni az udvarból, akkor az ő helyére már kinéztem a következő "utódot". Jelenleg 3 hónapos, és Gyurci burcinak hívom. Ezt a névötletet a Szomszédokból vettem mikor Etus így szólította Virág Doktort. Nagyon hozzám nőtt a kiskakas, kíváncsi vagyok mi lesz majd belőle. Rettentően szelíd, egyenlőre bármikor megtudom simogatni. Ha felnő akkor kétlem hogy mindig hagyni fogja magát.
Gyurci burci 

A kert kiélte magát tavasztól, jelenleg még termelődnek a zöldségek és érlelődnek a gyümölcsök. A korai barackok már leértek, viszont a későbbiek most érnek, a szőlőből van 3-4 fajta és mindegyik más időpontban lesz jó, de már találtam olyat ami ehető volt. Az uborka szezonja már elmúlt és kisült. A paradicsom pirosodik, a paprikák is megértek már. A burgonya, hagyma, répa és társai még a földben pihennek. Borsót már nyár eleje körül leszedtük és fagyasztóba raktuk, zöldbabot szintén a többi babbal együtt. A fehér tökről már szedtünk főzeléknek és anyuék sütöttek belőle süteményt is. Jelenleg így néz ki, évről évre kisebb lesz. Ahányszor kilépek a kertbe mindig magam előtt látom amit szeretnék vele megvalósítani. Kis karámot, és talán egy kis részt meghagynék belőle veteménynek...majd egyszer, kialakul.



+ 1 érdekesség.: Egyik tyúkunk Füsti, (aki Australorp fajtájú) sétálgatott a fás kamra körül mint aki megveszett. Kinyitottam neki az ajtót és egyből beleült a kosárba. Gyorsan észbe kaptam és szénával kibéleltem alatta. Talán 20 perc múlva mikor mentem megnézni, már csak egy tojást találtam ott. A szénásba, a tyúkólba és még pár helyre lenne lehetősége tojni de nem...neki a faház kellett. Aranyos nagyon. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése