2018. május 26., szombat

Biokertészeim


Amióta beköszöntött a tavasz és szépen haladt tovább az évszak, lassan már nyár lesz, telnek a napok-hetek, úgy változnak az idők is. Az idei évem nekem a gimnázium lezárását és egy új tanulmányi szint elkezdését jelenti. Érettségire való felkészülés heteket vett el tőlem amit tanulással töltöttem. Mikor anyu elkezdett a veteményesben tevékenykedni, én akkor is a könyveket bújtam. Nagyon nem is érdekelt a külvilág, csak azt vártam hogy legyek már túl a vizsgákon. Az írásbeli időszak hála Isten lezárult, hamarosan eljön a szóbeli is úgy hogy a tételekbe temetkezem már egy ideje. 
A kertben a rengeteg eső hatására beburjánoztak a növények. Terem az eper, nő a lucerna is és jönnek a kártevő meztelencsigák is. Ma a tízórai turmixom elfogyasztása közben hívott fel Jocó, hogy menjek át és segítsek megfogni 2 kacsát. Először néztem nagy kerek szemekkel, hogy minek??!!
Egy kedves nénihez mentünk át a faluba, akinél jó pár Indiai futókacsa volt, ott választottam ki egy tojót és egy gácsért tetszésem szerint. Ládába hazahoztuk, mert mint kiderült nekem vették hogy a kertbe a kártevőket, főként a csigákat megegyék. A szomszéd elhanyagolt kertjéből rengeteg csiga szokott reggelente átmászni. 
Elneveztem az újoncokat. A hím Hápi (mert sokat hápog), a tojó pedig a Sziporka nevet kapta. Egyenlőre még az elhelyezésen gondolkozom. Most a kertben vannak, egy nagy láda víz társaságában amibe már Hápi fürdött kicsit. A tyúkólat ganajozom és meszelem, de estére kitalálom hol helyezzem el őket és idővel talán lesz egy kis óljuk is...
Utána olvastam a futókacsáknak, mert nem nagyon tudtam róluk semmit, inkább a néma récével és a hagyományos magyar fehér kacsáról volt egy kis tudomásom. Egyébként magyar fehér kacsákat majd idővel szeretnék mert nagyon jó a zsírjuk és finom a húsuk is. 
Állítólag a kacsatojást nem lehet megenni, egy cikkben meg is említették hogy a futókacsa húsa is ehetetlen...vajon miért? 
Bárki hasznos kacsás tanácsát szívesen fogadom, hisz még e faj tartásánál kezdő vagyok.

Sajnos nem sikerült jó képeket készítenem róluk mert félősek és elszaladnak, ezért közelítenem kellett a fotótávolságot ami gyengébb minőségű képeket eredményez. 

Hápi és Sziporka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése