2018. május 12., szombat

1 hónaposak a csibik


Húsvét napján kelt ki az idei első csibesereg. Ők most kikerültek az udvarra, mert a kotlós elkezdte őket a ketrecben vagdalni mikor már tollasok lettek. Ilyenkor az a szabály, hogyha a kotlós bántja az utódait akkor le kell választani. Kezdetben az anyjukat tettem ki, majd vissza, aztán újra ki és már éjszakára sem maradt velük és hamar megszokták a változást. A kotlós azóta "visszaváltozott" normális tyúkká, már nem kottyog de még nem tojik, csak élvezi a szabadságot. A picik szintén, mert már 3. napja, hogy felfedezik a világot. 
Az etetés sajnos nehézkes feladat volt idáig, de ma kitaláltam hogy a tyúkól és a kerítés közé a kis folyosót elbarikádoztam nagy rácsos ajtóval, és az orgona bokor árnyékában biztonságosan tudnak enni...így a többi tyúk etetéskor nem eszi meg előlük az eledelt. Sajnos a többiek néha még elhajtják őket, de viszonylag hamar - pár óra alatt - megszokták az újoncokat és nem fordítanak rájuk nagy jelentőséget. 
Máshogy oldottam volna meg az elhelyezésüket, de jelenleg még nincsen meg az a körülmény amit a fejemben elképzeltem és ami megvalósításra vár. Hiszen rengeteg tervem van, konkrét képekkel is, csak egy kis idő és anyagiak is kellenek hozzá. Építkezések, alakítgatások a jelenlegi otthonomban...stb stb stb  de mindennek eljön az ideje :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése